aLaMoDe...Herşey Bir Tebessüm İle Daha Güzel :)



3 Nisan 2014 Perşembe

Hamilelikteki en büyük sıkıntım :(

 
Canlarım size bu yazımda ilk 3 ayımdaki en büyük sıkıntımdan bahsetmek istiyorum ki benim gibi bu sıkıntıyı yaşayanlarada bir nebze yardımcı olabilmek için...
 
Ben hamileliğin ilk 3 aylık döneminde bulantı,koku hassasiyeti bir yana en büyük sıkıntıyı bağırsak sorunu (kabızlık:( ) üzerine yaşadım.Zaten hali hazırda hamile olmadan öncede bu en büyük sorunumdu ama o zaman üstesinden gelmek (ilaç kullanarak) daha kolay oluyordu.Hamile kalındığında hem hormon değişikliği hemde rahmin bağırsaklara uyguladığı baskı ile bu sorun çokta can sıkıcı bir hal alıyor.
 
Doktoruma bu sorunumdan bahsettiğim dönem bana ilk olarak -Protina Magnesium- isimli bir ilaç verdi.Bu ilaç toz şeklinde,günde 1 kez yarım bardak su veya meyve suyu ile alınıyor.Ama önemli olan, faydası varmı? Bana hiçbir fayda sağlamadı arkadaşlar.Zaten bu ilacın asıl kullanım amacı krampları azaltmak ama yan etki olarak ishal yapması nedeni ile doktorlar bu ilacı bazı hastalara öneriyorlarmış.Benim gibi kronik kabızlık hastasına böyle bir ilaç kesinlikle fayda etmedi ve bende 1 kez kullandıktan sonra bir daha almadım.
 
Hiç sevmediğim halde yediğim kuru kayısı ve incirlerin haddi hesabı yoktu...
Denemediğim bitki çayları (tabi hamile iken sakıncası olmayan çaylar) bol sıvı tüketimi,sebze ve meyve gibi posalı yiyeceklerin yenmesi...Ne denediysem olmuyordu.10-12 gün tuvalete çıkamadığımı biliyorum.En son doktorum lavman kullanabileceğimi söyledi.Soluğu eczanede aldım çünkü dayanacak durumda değildim.Eczacı bayan bikaç lavmana baktı ve ellerinde hamilelere uygun bir lavman olmadığını söyledi.
 
Bunun üzerine doktorumu aradım ve bana bu durumun psikolojik olabileceğini,ilaç kullanmak istemiyorsam hergün aynı saatte tuvalete girip bikaç dakikamı orda geçirmemin faydası olabileceğini söyledi.Çünkü bizlerin tuvalet ihtiyacıda beyinden gelen sinyaller sayesinde oluyormuş.Bunu düzenli yaparsam o saatte beynimin sinyal vereceğini ve belkide bu sorunun ortadan kalkacağını söyledi.Evet arkadaşlar gerçektende bu yöntem, birde kullandığım demir ilacı (oligofer) sayesinde (yan etkisi ya kabızlık yada ishal ) bu sorunu yendim.İnanın basit bir sorun gibi görünen bu durum yaşayan insanın hayat kalitesini çok düşürüyo :(
 
Allaha şükür şu an bu konuda bir sıkıntı yaşamıyorum.Ama bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlarada bu yöntemi tavsiye ederim.Birde Allah korusun birgün olurda yine böyle bir sorun yaşarım diye eczacı bir arkadaşımın tavsiyesi ve doktorumun kullanabilirsin demesi üzerine -Libalaks- adlı lavmanı aldım :) Prospektüsündede gebelik kategorisi A olarak yani kullanılabilir durumda gözükmekte...

Evet arkadaşlar benim hamileliğimin ilk 3 ayındaki en büyük sıkıntım buydu.Umarım benim gibi bu sıkıntıyı yaşayanlara bu yazı yardımcı olur.Çünkü ben o dönemimde sürekli nette bu konuyla ilgili yazılar okuyordum.

Hepinizi sevgiyle sarıyorum :)
Hoşçakalın
 
 
 


2 yorum:

  1. Aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum:-(78 haftalık gebeyim libalaks aldim ama korkudan kullanamadım düsüge yol acar diye

    YanıtlaSil
  2. 8 haftaĺık demek istedim:-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim :)